|
Manifold o.
a. |
Maskinrummet. Slaglængden er 4¼". Det er over 10 cm. Næsten dampmaskine-agtigt. |
Smøringen af
krumtaplejet kan lade noget tilbage at ønske. Det foregår efter "stænktap-systemet". "Stænknæbbet" dyppes i oliebakken, når stemplet er i bund. Derved skulle der presses olie ind i lejet. |
Hjemmelavet
"sædeflytter". Jeg havde for lidt plads til benene, derfor denne sædeforskydning. Folk var muligvis mindre den gang. |
6 volt's
viskermotor. Viskermotoren gik meget langsomt og trægt. Årsagen var gammelt størknet fedt i drivhjulene. |
14. maj 2009.
Oliespildet
stammer fra pakningen ved bageste krumtapleje. |
2. maj 2017 Billedet er fra byfesten på ringriderpladsen i Sønderborg.
|
"Rear Main Janitor" |
"Rear Main Janitor" Den originale "Rear Main Janitor" er meget bøvlet at tømme, derfor har jeg lavet en ny med samme mål, men blot dybere. |
"Rear Main Janitor" Den hjemmelavede beholder til oliedryp. Den er udstyret med en tømme-prop. Desuden er den boltet fast. |
Gearkassen
lækker olie. |
Snyder's tilbyder |
Der skal tættes
med en RTV-Silicone. |
Motorolie til
veteranbiler
(25. april 2012)
|
Nu-Rex
Alternator
Den gamle "trekulsdynamo"
kunne ikke regulere ladestrømmen. |
Alternator
monteret.
Det er en 6
volts generator, der skal have plus til stel. |
7. november
2018 |
7. november
2018 Nye manifoldpakninger. A-9433 |
Paknings-ringene
som Ford afskaffede januar 1929. |
Manglende
paknings-ringe kan være hård ved manifold-pakningerne. Så da jeg alligevel havde manifolden afmonteret ved toppakninge-skiftet, har jeg lavet et forsøg med ringe af kobber. Hos VVS-manden har jeg fået en 35 mm. Altech-muffe, som passer nøjagtigt i udfræsningen i motorblokken. |
Ringene er drejet ned, så de rager en smule ud over pakningen. |
Kobberringene holder også pakningen på plads. |
Karl's flotte ny-renoverede Tudor |
Manifold o.
a. |