|
Tekno motorer |
"Den gamle
66 motor" |
Den originale
emballage. |
"Den gamle
66 motor" Kommutator med smal børste. (PN) |
"Den gamle
66 motor" Poul Nielsen har renoveret et eksemplar. Motorhuset er blevet forgyldt. (PN) |
"Den gamle
66 motor" Man kan se, at den smalle børste har slidt en rille i kommutatoren. (PN) |
Omskifter nr.
67 |
Omskifter nr.
67 |
En
omskifteræske med trykfejl. |
I bunden af
omskifteræsken |
Tekno-motor nr.
50 |
"Hestesko-motoren" |
Sidste udgave af
"Hestesko-motoren" |
Den havde
fingerskruer |
Reservedele til
"Hestesko-motoren". |
"Guldmotor" |
Tekno-motor nr.
66 |
Tekno-motor nr.66
fandtes både med "skivekommutator" med slæbebørster og cylindrisk kommutator med kul. Produktionen af "motor nr. 66" begyndte først efter verdenskrigen. (PN) |
Tekno-motor nr.65
|
Tre klassikere
med æsker. |
Lange Motoren
Det var en meget
kraftig og robust motor: |
Plast-motorer |
Nogle af de seneste
Type
A motorer |
Type B
motorerne |
"Fysiker-motoren"
Den ejes af en samler på Lolland. |
Tekno motorer |